خانه > ایران > ارگان دولت: اسناد زمین خواری برادران لاریجانی را ما منتشر نکردیم، کار هاشمی است

ارگان دولت: اسناد زمین خواری برادران لاریجانی را ما منتشر نکردیم، کار هاشمی است

سایت «شبکه ایران» وابسته به ارگان دولت، در واکنش به یادداشت سایت «الف» مبنی بر دست داشتن «دولتی‌ها» در انتشار اسناد زمین‌خواری برادران لاریجانی٬ نوشت این اسناد توسط مهدی هاشمی فاش شده است.

این اسناد سه روز پیش منتشر شد و در حالی که رسانه های اصولگرا رقبای خود را متهم به انتشار این اسناد می کنند، تاکنون توضیحی درباره اصل این اسناد و اتهامی که متوجه برادران لاریجانی است منتشر نشده است.

به گزارش «دیگربان»، سایت احمد توکلی٬ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس روز یکشنبه در واکنش به انتشار اسنادی علیه لاریجانی‌ها٬ به طور تلویحی تیم احمدی‌نژاد را عامل اصلی انتشار آن‌ها معرفی کرده است.

این سایت نوشته که این اسناد با هدف «انتقام‌گیری» از قوه قضائیه و برادران لاریجانی٬ «شخصی کردن» مبارزه با مفاسد اقتصادی در جمهوری اسلامی و «انحراف افکار عمومی» صورت گرفته است.

سایت «شبکه ایران» نیز در واکنش به این یادداشت سایت «الف» با انتشار مطلبی مهدی هاشمی را عامل اصلی انتشار این اسناد معرفی کرده است.

این سایت افزوده که این اسناد با هدف تحت فشار گذاشتن قوه قضائیه در آستانه ورود مهدی هاشمی به ایران منتشر شده است.

سایت «شبکه ایران» با تایید تلویحی اتهامات برادران لاریجانی نوشته است مهدی هاشمی هنگام خروج از ایران «۱۰ عدد لوح فشرده دی وی دی از اطلاعات بکلی سری و سری نظام» به خود برده است.

این سایت در پایان یادداشت خود از مقام‌های قوه قضائیه خواسته در برابر انتشار چنین اسنادی عقب‌نشینی نکرده و با مفسدان اقتصادی به شدت برخورد کنند.

اتهام سایت وابسته به ارگان دولت به مهدی هاشمی در حالی است که پرونده زمین خواری اطراف تهران، اولین بار از سوی برخی رسانه های نزدیک به دولت و حامیان احمدی نژاد مورد اشاره قرار گرفت. پس از آنکه برخی اعضای دولت و به ویژه محمدرضا رحیمی و اسفندیار رحیم مشایی متهم به دست داشتن در پرونده های فساد اقتصادی شدند، نزدیکان دولت در اقدامی متقابل، نقش محمد جواد لاریجانی، معاون قوه قضاییه در موضوع زمین خواری را مورد اشاره قرار دادند. پس از آن احمدی نژاد نیز در دو سخنرانی به این موضوع اشاره کرد.

اما سه روز پیش یک پایگاه اطلاع رسانی اعلام کرد به اسنادی دست یافته که نشان می دهد برادران لاریجانی در زمین خواری های اطراف تهران دست داشته اند. این اسناد در حالی منتشر شد که دارای مهر محرمانه و خیلی مهرمانه هستند.

از سوی دیگر در حالی که رسانه های اصولگرا رقبای خود را متهم به انتشار این اسناد می کنند، تاکنون توضیحی درباره اصل این اسناد و اتهامی که متوجه برادران لاریجانی است منتشر نشده است.

از مهم‌ترین مسائلی که در این اسناد ذکر شده است می‌توان به تصرف بیش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشیه ورامین، حفر چندین حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه، نگه داری بیش از ۹۰۰ راس گوسفند و ۲۰۰ نفر ش‌تر به صورت غیرقانونی در دامداری‌های احداث شده در اراضی تصرفی توسط محمدجواد لاریجانی اشاره کرد.

از سوی دیگر محمدجواد لاریجانی در نامه‌های متعددی به مسئولین وقت از جمله وزیر جهادکشاورزی سعی در آزاد سازی و ثبت سند این اراضی دارد. این در حالی است که براساس اسناد منتشر شده محمدجواد لاریجانی چندین بار مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است اما در تمامی پرونده‌ها و با وجود ادله لازم، عدم پیگرد صادر یا پرونده مفتوح‌‌ رها شده است.

در برگه‌ی دیگری نیز به تصرف اراضی حومه ورامین توسط آیت الله صادق لاریجانی رییس فعلی قوه قضاییه اشاره شده است، که در آن زمان عضو شورای نگهبان بوده و هم اکنون ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد.

این اقدامات در نامه‌ای به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۸۷ به رئیس وقت قوه قضاییه آیت الله شاهرودی نیز اطلاع داده شده است، اما تا کنون پرونده‌ها مفتوح بوده و هیچ عکس العملی از سوی مراجع قضایی صورت نگرفته است.

  1. علیرضا
    جون 19, 2012 در 8:50 ب.ظ.

    البته این اسناد رو سایت ایران گرین وویس منتشر نکرده! بلکه بامدادخبر بوده که اولین بار این اسناد و گزارشش رو منتشر کرده!

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه